Naše vrtulníky

TaxiVrtulnikem.cz > Naše vrtulníky

Robinson R44 Raven II OK-AQK

Robinson R44 je lehký vrtulník americké výroby, který je vyráběn od roku 1993. Je konstrukcí založen na předchozím modelu R22. Naše konkrétní stroje byly vyroben v letech 2005-07 a jsou variantou Raven II, která má mírně vyšší výkon a je místo karburátoru vybavena systémem přímého vstřikování paliva.
Je využíván pro výcvik pilotů, vyhlídkové lety, letecké práce či leteckou dopravu. Jde dlouhodobě o nejprodávanější a nejužívanější vrtulník tohoto století, kdy bylo celkem vyrobeno již přes 7000 kusů.

Motor: Lycoming IO-540-AE1A5 (vzduchem chlazený nepřelňovaný šestiválec s přímým vstřikováním paliva o objemu 8,9L, výkon 205 koní)
Rotor: Dvoulistý s volným zavěšením, dvoulistý ocasní rotor
Maximální počet osob: 3+pilot
Maximální vzletová hmotnost: 1134kg
Cestovní rychlost: průměrně 180 km/h.
Dolet: cca. 3h/600 km.
Spotřeba paliva: cca 60L/h.
Druh paliva: AVGAS 100LL

Bell 206L3 OK-DEN

Bell 206 je vrtulník americké výroby s turbínovým motorem, který byl vyráběn v různých variantách od roku 1967 do roku 2017. Náš konkrétní kus je vyroben roku 1991 a je variantou Long Ranger III, tedy sedmimístný (oproti běžným pěti) a je tomu úměrně vybaven silnějším motorem.
Je určen pro nejrůznější účely od soukromých, přes leteckou přepravu a práce, až po speciální účely jako vrtulník pátrací či záchranný (v minulém století byl například užíván i LZS ČR, než byl nahrazen dvoumotorovými stroji, v řadě států USA takto slouží dodnes). Po vojenských strojích Mi-8 a UH-1 jde o nejvyráběnější vrtulník v historii. Jako jeho nástupce dnes výrobce uvádí do provozu typ Bell 505.

Motor: Alison model 250-C30P (jednomotorový proudový motor o výkonu 501 koní)
Rotor: Dvoulistý s volným zavěšením, dvoulistý ocasní rotor
Maximální počet osob: 6+pilot
Maximální vzletová hmotnost: 1883kg
Cestovní rychlost: průměrně 200km/h
Dolet: cca. 3,5h/700 km.
Spotřeba paliva: cca. 120L/h.
Druh paliva: JET A1

Robinson R44 Raven II OK-KTS

Robinson R44 je lehký vrtulník americké výroby, který je vyráběn od roku 1993. Je konstrukcí založen na předchozím modelu R22. Naše konkrétní stroje byly vyroben v letech 2005-07 a jsou variantou Raven II, která má mírně vyšší výkon a je místo karburátoru vybavena systémem přímého vstřikování paliva.
Je využíván pro výcvik pilotů, vyhlídkové lety, letecké práce či leteckou dopravu. Jde dlouhodobě o nejprodávanější a nejužívanější vrtulník tohoto století, kdy bylo celkem vyrobeno již přes 7000 kusů.

Motor: Lycoming IO-540-AE1A5 (vzduchem chlazený nepřelňovaný šestiválec s přímým vstřikováním paliva o objemu 8,9L, výkon 205 koní)
Rotor: Dvoulistý s volným zavěšením, dvoulistý ocasní rotor
Maximální počet osob: 3+pilot
Maximální vzletová hmotnost: 1134kg
Cestovní rychlost: průměrně 180 km/h.
Dolet: cca. 3h/600 km.
Spotřeba paliva: cca 60L/h.
Druh paliva: AVGAS 100LL

Robinson R22 OK-NIS

Robinson R22 Beta II je lehký vrtulník americké výroby s pístovým motorem, který je vyráběn od roku 1979. Náš konkrétní kus byl vyroben v roce 2008 a jeho varianta Beta II je nejnovější vyráběnou variantou tohoto vrtulníku.
Je určen především pro účely výcviku pilotů a soukromé lety. Pro svou poměrně jednoduchou konstrukci a ekonomický provoz je široce užíván po celém světě, a bylo jej vyrobeno již přes 4800 kusů.

Motor: Lycoming O-360-J2A (vzduchem chlazený nepřeplňovaný karburátorový čtyřválec o objemu 5,9L, výkon 145 koní)
Rotor: Dvoulistý s volným zavěšením, dvoulistý ocasní rotor
Maximální počet osob: 1+pilot
Maximální vzletová hmotnost: 622kg
Cestovní rychlost: průměrně 140 km/h.
Dolet: cca 2,5h/380 km.
Spotřeba paliva: cca 40L/h.
Druh paliva: AVGAS 100LL

Robinson R44 Raven II OK-STK

Robinson R44 je lehký vrtulník americké výroby, který je vyráběn od roku 1993. Je konstrukcí založen na předchozím modelu R22. Naše konkrétní stroje byly vyroben v letech 2005-07 a jsou variantou Raven II, která má mírně vyšší výkon a je místo karburátoru vybavena systémem přímého vstřikování paliva.
Je využíván pro výcvik pilotů, vyhlídkové lety, letecké práce či leteckou dopravu. Jde dlouhodobě o nejprodávanější a nejužívanější vrtulník tohoto století, kdy bylo celkem vyrobeno již přes 7000 kusů.

Motor: Lycoming IO-540-AE1A5 (vzduchem chlazený nepřelňovaný šestiválec s přímým vstřikováním paliva o objemu 8,9L, výkon 205 koní)
Rotor: Dvoulistý s volným zavěšením, dvoulistý ocasní rotor
Maximální počet osob: 3+pilot
Maximální vzletová hmotnost: 1134kg
Cestovní rychlost: průměrně 180 km/h.
Dolet: cca. 3h/600 km.
Spotřeba paliva: cca 60L/h.
Druh paliva: AVGAS 100LL